Ahad, November 15, 2009

perjuangan yang sia-sia

Dengan lafaz bismillah pembuka bicara, assalamu'alaikum doaku ke atasmu.

Ganyang Malaysia! Itulah yang sentiasa disuarakan oleh segelintir rakyat Indonesia di sana yang fanatik dan radikal! Bukan tidak ada otak tetapi tidak mahu berfikir di luar kotak. Bukan sahaja lelaki, malah golongan wanita juga melontarkan suara yang sama. Lihat sahaja ketika pasukan Tentera Udara Di-Raja Malaysia ingin menyampaikan bantuan kepada mangsa gempa bumi di Padang, bukan sahaja pasukan tentera kita menerima lemparan makian, malah balingan batu juga terpaksa diterima. Tetapi pasukan tentera kita yang profesional dan ikhlas membantu tidak mudah melatah dengan perbuatan mereka kerana pasukan tentera kita telah sedia maklum, siapa punya angkara di sebalik apa yang berlaku semua ini.

Sedarlah wahai rakyat Indonesia, sebenarnya kalian telah termasuk jerat yang dipasang oleh musuh-musuh kita! Kalian telah dipergunakan sebagai kambing hitam mereka! Bagi saya, rakyat Indonesia mempunyai semangat patriotik yang mesti dicontohi oleh sekalian rakyat Malaysia. Tetapi malangnya, mereka berdiri di atas asas perjuangan yang salah! Mereka termakan dengan hasutan-hasutan yang dikeluarkan oleh media massa yang rata-ratanya bukan dimiliki oleh negara mereka sendiri tetapi negara luar seperti Raja Rimba yang bijak menguasai perniagaan dan ekonomi! Raja Rimba bukan sahaja mempunyai aset di Indonesia, malah di Malaysia sendiri dengan pembelian saham-saham utama kerajaan dan swasta yang diterajui oleh Temasek Holdings (salah satu) yang merupakan milik proksi Yahudi-Zionis di negara Raja Rimba itu (satu-satunya pengkalan Yahudi-Zionis di Asia Tenggara).

Musuh kita ini telah membuktikan bahawa dengan menguasai ekonomi sesebuah negara, mereka dapat menghalakan negara tersebut mengikut telunjuk mereka sendiri. Inilah yang sedang berlaku di Indonesia. Kenapa ketika Raja Rimba mencuri pasir di Indonesia, rakyatnya tidak bangkit membantah? Wahai rakyat Indonesia, kami rakyat Malaysia tidak mahu berperang dengan anda kerana kami tahu siapa sebenarnya yang telah buat onar di belakang anda. Sedarlah, kita adalah Nusantara yang pernah gemilang di bawah satu payung suatu ketika dahulu tetapi telah dipecah-pecahkan oleh musuh-musuh kita melalui strategi 'pecah dan perintah'.

Celikkanlah matamu seluas-luasnyanya, di dunia ini, di kawasan mana lagikah yang masih belum berlaku perang saudara? Selain di Nusantara yang dicemburui oleh musuh-musuh kerana keamanannya? Adalah sesuatu yang bodoh dan merugikan sekiranya kedua-dua saudara Islam mengangkat senjata dan berperang sesama sendiri. Yang untung siapa? Sudah tentulah mereka yang berjaya mencatur dan mengatur langkah. Kita sepatutnya berfikir secara waras sebelum menerima segala fitnah dan dombaan musuh. Muliakanlah Islam kerana Islam sahajalah yang dapat membentuk identiti, sahsiah peribadi dan perjuangan kita.

0 ulasan: