Ahad, November 15, 2009

boikot produk Yahudi: boleh ke?

Dengan lafaz bismillah pembuka bicara, assalamu'alaikum doaku ke atasmu.

Boikot produk Yahudi? Marilah kita berkongsi bersama pandangan saya ini. Persoalan saya di sini ialah, adakah kita sudah bersedia untuk memboikot semua produk Yahudi? Jika tidak silap saya, terdapat 75% produk di pasaran Malaysia ini adalah daripada buatan Yahudi dan ia merangkumi pelbagai keperluan semasa. Jika dibandingkan dengan produk buatan Malaysia, masih belum cukup lagi untuk menampung segala keperluan masyarakat. Jadi, kita sememangnya sebagai pengguna tidak boleh lari dari terus menyumbangkan dana kepada Yahudi-Zionis dan rangkaian pergerakan sulit lain. Namun, kita sebagai pengguna haruslah bijak memilih dan membeli. Selagi ada produk alternatif, selagi itu kita boleh mengelak daripada terus membeli produk-produk Yahudi ini. Apa yang penting ialah pengetahuan kita berkenaan segala macam produk yang berada di pasaran Malaysia ini supaya kita boleh membezakannya.

Sebagai langkah pertama, kita boleh memboikot beberapa produk yang remeh seperti minuman dan makanan segera seperti Pepsi, Coke, Kfc, Pizza Hut, McD, Starbucks, mee Maggie dan pelbagai lagi (terlalu banyak untuk disenaraikan). Oh ya, bercerita tentang air Coke, kita sebagai umat Islam mesti meninggalkan air tersebut kerana pertama; orang Yahudi di sana sendiri tidak meminumnya kerana tahu akan akibatnya sebagai racun senyap, dan kedua; air Coke dijadikan oleh sebilangan masyarakat di negara Barat sebagai bahan pencuci atau sabun untuk mencuci tandas, lantai, barangan yang berkarat dan pelbagai lagi. Sudah terang lagi bersuluh. Ini menunjukkan kita bahawa air Coke tersebut bersifat asid iaitu sebagai bahan peluntur. Anda tidak percaya? Cubalah.

Selain itu, bagi yang menghisap rokok, anda terpaksalah berhenti merokok kerana rokok merupakan produk terlaris di dunia yang banyak menyumbang kepada perolehan dana Yahudi-Zionis dan yang seangkatan dengannya. Bulan Ramadhan adalah bulan yang paling sesuai untuk anda membuang tabiat tersebut tetapi janganlah tunggu sehingga bulan Ramadhan tiba baru hendak berhenti. Berniatlah dari sekarang. Bagi anda yang mempunyai kenderaan, katakan tidak untuk mengisi minyak di Esso-Mobil, Shell dan BP. Isilah di Petronas, wang rakyat untuk rakyat dan dalam masa yang sama anda dapat menaikkan lagi taraf hidup 'orang kita' yang mengusahakan perniagaan tersebut.

Untuk pengetahuan anda sebagai pengguna internet, platform internet juga dicipta oleh Yahudi. Tetapi kita janganlah pasif untuk menolak sebarang teknologi. Sememangnya kita sebenarnya sedang dikawal oleh teknologi-teknologi mereka sendiri. Gunakanlah teknologi yang ada sebaik mungkin kerana teknologi ciptaan manusia tidak setanding ciptaan Allah kerana ia boleh jadi perosak jika disalahguna. Gunakanlah teknologi ciptaan Yahudi ini untuk ke jalan Allah dan bukan menjahanamkan diri sendiri mahupun orang lain. Mungkin langkah kita kecil, kerana produk Yahudi ini ada di serata dunia. Tetapi dengan langkah sekecil inilah, mudah-mudahan dapat memberi impak buat mereka.

Sebagai contoh situasi langkah kecil yang diambil oleh negara ialah mewujudkan Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP). Dengan adanya PTP, ia dapat menarik pelbagai pelabur besar dunia yang sebelum ini memilih Singapura sebagai destinasi pelaburan, akhirnya mereka beralih arah dan memilih Malaysia (PTP) sebagai tempat yang paling strategik. Walaupun tindakan itu kecil, namun hakikatnya ia dapat menggoyahkan sedikit ekonomi Singapura dan target kita ialah sistem pertahanan mereka. Titah Sultan Johor untuk membina Jambatan Bengkok bagi menggantikan Tambak Johor tidak kesampaian. Dengan adanya Jambatan Bengkok, anda akan dapat melihat pelbagai kapal-kapal besar akan melalui Selat Tebrau. Sungguh indah pemandangannya di kala petang menjelma sambil menyaksikan panorama matahari terbenam di ufuk Barat Nusantara. Objektifnya ialah sama seperti tadi selain ia dapat melambatkan kemaraan tentera Singapura dari memasuki Johor jika berlaku peperangan. Perjanjian air? Sudah tiada makna lagi ketika itu. Cuma yang ada ialah, 'satu peluru, satu musuh'.

Tetapi, kita tidak akan mengkhianati saudara seagama kita di sana. Kita tidak akan menzalimi mereka saudara kita kerana kita sudah punyai target. Peraturan perang yang dianjurkan oleh Nabi Muhammad tetap kita patuhi. Kekuatan tentera kita bukan pada senjatanya, tetapi pada ketauhidannya. 'Senjata di tangan kanan, Al-Quran di tangan kiri'. Namun, Presiden Singapura lebih cepat menghidu niat Sultan Johor dan lantas mencantas impian baginda Sultan. Menyentuh berkenaan sistem pertahanan kita, anda mesti yakin dengan kemampuan Angkatan Tentera Di Raja Malaysia dan Askar Timbalan Setia Negeri Johor (diselia sepenuhnya oleh Sultan Johor dengan bimbingan keagamaan terus daripada Mufti Negeri Johor). Sememangnya aset persenjataan kita jauh lebih rendah teknologi dan kuantitinya jika dibandingkan dengan aset ketenteraan yang dimiliki oleh tentera Singapura. Tetapi percayakah anda jika saya katakan, kita hanya perlu 40 orang sahaja untuk menewaskan mereka? Insyaallah, jika ada 40 orang yang tetap dan kuat ketaqwaannya, tidak melakukan zina dan maksiat, sentiasa berpegang kepada Allah dan Nabi Muhammad, mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya, kita mampu menewaskan mereka dengan berkat doa 40 orang ini.

Doa ialah senjata yang paling ampuh di dunia ini. Tidak hairanlah, kenapa Yahudi-Zionis memperkenalkan nafsu mengaut kekayaan dunia, hiburan, seks dan alkohol kepada umat Islam kerana Yahudi percaya sekiranya hati umat Islam sudah kotor dan gelap, sebanyak mana pun doa yang dipohon, agak sukar untuk Allah memakbulkannya. Yahudi sememangnya percaya akan adanya Allah sebagai Penguasa Alam Semesta tetapi mereka tidak mengimaninya. Seperti yang telah saya rencanakan sebelum ini, jika doa anda susah untuk termakbul atau anda melahirkan seorang anak yang degil dan ingkar, lihatlah diri anda di cermin dan muhasabah diri. Cuba fikirkan, dari mana hasilnya duit anda (haram atau halal) dan makanan apa yang anda makan (bersih atau kotor). Sebab itulah juga, walaupun gaji tentera kita sangat kecil tetapi mereka tetap bersyukur dengan apa yang ada. Itulah peribadi Nabi Muhammad yang diikuti oleh mereka dan hasilnya mereka bahagia.

Sebagai penutup kepada pandangan terhadap boikot kepada produk Yahudi tadi, mungkin Allah juga tidak meredhai dan memberkati produk yahudi yang kita beli, pakai dan apatah lagi memakannya. Dan mungkin sekali ia memberi jawapan kepada persoalan kenapa umat Islam di seluruh dunia tewas ketika bertempur dengan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi. Wallahu'alam.

0 ulasan: